شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

گوگل هم براي تحريم شرکت‌هاي ايراني دست‌به‌کار شد

گوگل

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰


تيم پشتيباني گوگل در پاسخ به چرايي قطع دسترسي تعدادي از سايت‌هاي اينترنتي ايراني به سرويس «گوگل آناليتيکس» «نقض سياست‌هاي سرويس آناليتيکس» را دليل قطع دسترسي سايت‌هاي ايراني عنوان کرد.

وايمکس نيوز- به نقل از پايگاه اينترنتي تک راسا، طي چند روز گذشته، دسترسي تعدادي از سايت‌هاي اينترنتي ايراني به سرويس «گوگل آناليتيکس» قطع شده است. تيم پشتيباني گوگل در پاسخ به چرايي اين اقدام، «نقض سياست‌هاي سرويس آناليتيکس» را دليل قطع دسترسي سايت‌هاي ايراني عنوان کرده است.

طي روزهاي اخير فعالان بخش فن‌آوري در ايران هر روز با چالش جديدي مواجه مي‌شوند. در چند روز گذشته شرکت گوگل بدون هرگونه اخطاري قبلي، حساب کاربري تعدادي از شرکت‌هاي ايراني در گوگل آناليتيکس را بسته است. گوگل آناليتيکس سرويسي است که ردگيري و گزارش‌دهي در مورد ترافيک بازديد از سايت‌هاي مختلف را انجام مي‌دهد. اين سرويس به‌دليل ويژگي‌هاي جامعي که دارد بين سايت‌هاي اينترنتي و توسعه دهندگان نرم‌افزارهاي موبايلي از محبوبيت بالايي برخوردار است.

بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد که سايت‌هاي ايراني‌اي که دسترسي‌شان به اين سرويس گوگل قطع شده، به‌طور همزمان از سرويس ديگر گوگل به‌نام «اد وردز» استفاده مي‌کردند که به شرکت‌هاي تبليغاتي اجازه مي‌داد تبليغات خود را در صفحات آنها قرار دهند. به نظر مي‌رسد که قطع دسترسي اين سايت‌ها به گوگل آناليتيکس به تحريم‌هاي اعمال‌شده از سوي دولت آمريکا عليه ايران ارتباط پيدا مي‌کند. گوگل هنوز اظهارنظري در اين باره انجام نداده است.

بررسي‌هاي بيشتر نشان مي‌دهد که برخي ديگر از سايت‌هاي ايراني که به‌طور همزمان از سرويس‌هاي گوگل آناليتيکس و اد وردز استفاده مي‌کنند، دسترسي خود به سرويس آناليتيکس را از دست نداده‌اند.

طي هفته‌هاي گذشته، فعالان بخش فن‌آوري ايران از جانب فشارهاي اعمال‌شده از سوي دولت آمريکا تحت فشار بوده‌اند. ماه گذشته، شرکت اپل به‌بهانه تحريم‌هاي دولت آمريکا برخي از نرم‌افزارهاي ايراني را از اپل استور حذف کرده بود.

منبع:تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو